Успіх

Як зайняти себе в кризу? Психологічні тренінги. Мозковий штурм. Частина 1.

Мене звуть Борис. Мені 28 років. Доля розпорядилася так , що тепер я працюю, переважно, з залежними людьми і отримую, на даний момент, друга вища освіта в СПБДУ на Факультеті Психології. Мене безмірно захоплюють соціальні процеси, особистісний ріст, мотивація і менеджмент. Працював якийсь час на реабілітації для хімічно залежних, отримавши непоганий досвід роботи в терапевтичному співтоваристві, усередині невеликої групи (25-35 осіб). Отримав вміння керувати процесами саморозкриття , управляти особистісними змінами, навчати навичкам ефективного планування, мотивації , проведення терапевтичних груп і допомоги у подоланні особистісних і загальногрупових криз. Для мене є кілька правил, якими я керуюся в житті:

  • Негативний досвід насправді теж позитивний!
  • Немає нічого неможливого, є відсутність бажання щось робити.
  • Наявність кризи й негативних почуттів – є прямий виклик починати терміново щось починати робити.
  • Наявність страху – це привід почати на нього наступати.
  • Чесність – найкраще, що може застосовувати осіб.

З набранням закінчимо. Тепер суть. Я перебуваю в групі в Whatsapp, де час від часу приходять люди – різні, об’єднані однією проблемою. Там відбувається спілкування. Є кістяк спільноти , що коректує напрям групи в конструктивному напрямку, є новачки, які тільки-тільки вступили. Спрямованість – підтримка один одного, особливо новачків, безпечний соціальний коло, взаємодопомога, розвага.

Нещодавно, як ви вже знаєте, настав якийсь криза. Пов’язаний він був з тим, що на світ обрушився новий вірус і всіх зобов’язали сидіти вдома. Виникло багато вільного часу. Звичайно, в такий час може виникнути девіація в поведінці людей. Багато починають пити або по-іншому здійснювати різні .

Після приватного спілкування з одним з активних членів нашого невеликого співтовариства, було прийнято рішення організувати якийсь захід, який втягне будь-якого охочого в процес, який займе утворені тимчасові порожнечі і дозволить використовувати кризовий час на руку.

У співтоваристві була піднята тема кризи і ініціалізована бесіда між учасниками з приводу становища , яке склалося зараз з-за короновируса. При спілкуванні багато поділилися своїм реальним становищем у житті і ми зуміли через діалог дійти до усвідомлення внутрішньогрупового кризи. Потім, мною була винесена ідея про особливе процесі, який дозволить груповою свідомістю знайти те, чим ми можемо зайнятися бізнес, соц проект ітд). На момент пропозиції тренінгу у мене не було ніяких ідей, я підходив до питання неупереджено. Тим більше, що вже залучений в проект Єдиного Центру Мотивації та роботи з організації хоч відбавляй. Моя особиста мотивація будувалася на бажання взяти додаткової активності і спробувати себе в ролі організаційного психолога в безпечній для мене середовищі.

Отже, ввідні дані:

  • Криза і короновірус знизив доходи учасників соціальної групи;
  • Хтось на момент кризи і зовсім залишився без роботи;
  • Президент повідомив про необхідність дотримувати режим самоізоляції;
  • Багато вільного часу;
  • Не ясні перспективи щодо тривалості карантину;
  • Очевидно , що економіці буде завдано серйозної шкоди, а криза – це вдалий час для нових ініціатив;
  • Наявність бажають що-небудь почати робити, незважаючи ні на що.

Переді мною постало питання. Що це має бути за захід. Яким повинен бути формат його проведення. Як побудувати весь процес , щоб він не скотився в неформальне спілкування, бо ризик був великий, тому як кожен з потенційних учасників знає один одного дуже добре і відношення між будь-яким з учасників більш ніж приятельські.

Очевидно, що завданням для групи було щось придумати. Не маючи при цьому нічого. І якось раз хтось зробив спробу спілкування через онлайн конференції і я зрозумів, що якщо побудувати процес на подібному ресурсі , то і управляти взаємодією буде досить просто. Мені прийшла в голову думка організувати “Мозковий Штурм” через онлайн конференцію. Враховуючи ситуацію , мені необхідно було розробити особливу модель проведення зборів таким чином , щоб учасники були залучені в процес. Я вивчив багато з доступних технік і склав окремий формат проведення, адаптований для такого стану справ.

Я склав такий порядок проведення:

1 сесія – занурення в ситуацію в місті, країні, особисто кожного. Освіта емоційної прив’язки і створення спільності ,через чесність і відкритість ведучого , як рольового зразка. Створення елемента підтримки та взаєморозуміння. Загальна тривалість сесії 1-1. 5 години.

2 сесія – метою даної сесії було скласти 101 ідею для активності в кризу. Група була запущена з розминки. Я вважав за потрібне застосувати розминку , спрямовану на уяву і асоціації, щоб задіяти потрібні механізми мислення. Без критики та оцінок. Нон стоп. + Домашнє завдання ( обговорити один з одним отриманий список по телефону ) – на допущення створення коаліцій. Сесія з одного подвійний розминкою перед початком генерації.

3 сесія – розділена на безліч сесій. Обговорення кожної окремо взятої ідеї на предмет реальності. Модифікація. Плюс розраховується, що сюди буде внесено те, про що учасники говорили по телефону. Скорочення списку ідей та створення класифікації.

4 сесія – вибір конкретної ідеї шляхом обговорення та голосування. Мотивація на продовження обговорення і створення групи для подальшої роботи. Визначення початкового фронту завдань.

У продовженні я постараюся детально розповісти про те, що вийшло в кожній з частин проведення тренінгу. Які розминки краще працюють для такого виду заходів. Підпишись і докладно дізнаєтеся як можна таке провести. Крім того , що описано використовувалися також психодіагностичні методи спрямовані на менеджмент. Не перемикайтеся.