Діти

Розвиток дитини.

Коли ми зіткнулися з затримкою мовлення у Андрія, то почали шукати фахівця, який міг би нам допомогти. З третьої спроби ми потрапили до невролога, з яким у нас стався контакт і збіг наших вимог до лікаря з його методами роботи. Так почався наш шлях розвитку, а потім і корекції СДУГ.

Звичайно, крім роботи з неврологом, доводилося багато вивчати самостійно, тому що прийоми не щотижня, а раз в пару-трійку місяців, а працювати нам потрібно було кожен день, щоб досягти гарного результату. Таким чином я виділила для себе декілька напрямків у розвитку сина, які могла проводити сама.

Дрібна моторика.

Чули такий вислів – мова перебуває на кінчиках пальців. Це не просто гарне висловлювання, це насправді так. Справа в тому, що центр мозку, що відповідає за дрібну моторику, і мовний центр знаходяться в безпосередній близькості один до одного. Робота центру дрібної моторики активізує процес роботи мовного центру, настільки глибока між ними зв’язок. Саме тому один з важливих критеріїв розвитку дошкільнят є оцінка навичок дрібної моторики – вміння вирізати ножицями з паперу фігурки, здатність утримати в руці олівець і намалювати що-небудь на папері, навіть пінцетний захоплення. Це дуже важливо розвивати з самого раннього дитинства.

Робота з дрібною моторикою сприятливо впливає на розвиток уваги, мислення, зорової пам’яті, уяви, просторової орієнтації, зв’язного мовлення.

Велика моторика.

Переворот на живіт, уміння повзати, здатність сісти і утримувати рівновагу, здатність встати і піти спочатку біля опори, а потім і без неї – це важливі критерії розвитку великої моторики дитини до року. Але після року її розвиток не зупиняється, залишається ще дуже багато критеріїв для оцінки її якості. Я пам’ятаю, як я здивувалася, коли наш невролог запитав мене, як Андрій спускається і піднімається сходами – ступає поперемінно кожною ногою, або кожен раз підставляє на сходинку другу ногу і знову ступає першої. Тоді син уже вмів ходити по сходах по дорослому, але іноді повертався і до другого варіанту.

Вміння правильно ходити по сходах, здатність стрибати на місці і вперед, на підлозі і з височини/на височину, двома ногами і на одній, здатність залізти на шведську стінку, утримання рівноваги, здатність зловити і кинути м’яч – все це не менш важливі навички, ніж здатність перевернутися на живіт. Тільки чому то ми мало приділяємо увагу цим здібностям, виправдовуючи невміння або моторну незручність “неспортивностью” дитини.

Розвиток великої моторики так само позитивно впливає на розвиток мови, здатність впевнено відчувати власне тіло в просторі дає відчуття впевненості у своїх силах серед однолітків, забезпечує розвиток зорового і слухового уваги.

Найважливіше.

Особливий наголос у розвитку був зроблений на встановлення міжпівкульних зв’язків. Чому це так важливо?

Справа в тому, що саме порушення зв’язку між двома півкулями нашого мозку призводить до проблем в усному мовленні, труднощі із запам’ятовуванням інформації, складнощів в правильному сприйнятті інформації, а в подальшому проблем в листі, рахунку, тобто з тим, з чим доведеться зіткнутися вже в школі.

Кращий розвиток – це гра.

Нормотипичного дитини часом складно посадити за стіл, щоб зайнятися її розвитком, а вже коли мова йде про дитину з порушеннями, то це найчастіше практично неможливо. Тому залишається тільки гра. Ігри на розвиток дрібної і великої моторики з акцентом на розвиток міжпівкульних зв’язків – ось була моя мета. На жаль, але важко знайти якусь єдину методичку, за якою батьки могли б самі займатися з дитиною. Бо дуже багато було вивчено, якісь ігри були підглянуті в інтернеті, якісь купувалися і пробувалися методом “тику”, що доводилося придумувати на ходу.

Пройшовши вже певні етапи і продовжуючи роботу по розвитку Андрія, я починаю цикл статей з описом ігор і методик, які ми застосовували і які нам сподобалися і допомогли. Можливо, вам буде корисно дізнатися наш досвід і я допоможу вам знайти цікаві та корисні ігри для своєї дитини. Не обов’язково для дитини з СДУГ, для нормотипичного наші заняття теж цілком підійдуть.

Літо 2020